היי חברים יקרים!
חשבתם פעם כמה חשובה האחריות על המחשב שאתם קונים?
נכון שמחשב היום, כבר לא כל כך יקר כמו פעם, ואפשר לקנות סוגים שונים של מחשבים במחירים שונים.
אפשר לקנות באינטרנט מחו"ל ולשלוח לארץ, אפשר לקנות מחנויות, פעם אפילו ראיתי שמוכרים מחשבים בסופר.
אבל לא על זה אני רוצה להסביר, אלא על חשיבות האחריות של המחשב, אפילו לא על השירות שאני או איש מחשבים אחר מספק, אלא על אחריות המוצר שאותו רכשתם.
בכל פעם שאני מוכר מחשב, אני מתעקש להסביר על חשיבות האחריות, מתעקש להסביר מה סוג האחריות שיש לכל מוצר.
בגדול ישנם שלושה סוגי אחריות:
- אחריות בסיסית. שירות ותיקונים במעבדות החברה / עסק שממנו נרכש המחשב.
- אחריות בינונית. שירות תיקון במעבדות החברה עם איסוף והחזרה מבית / משרד הלקוח.
- אחריות מורחבת. שירות תיקון המחשב באתר / בית הלקוח.
נוסיף, גם, שלכל סוג שירות כזה יש גם תקופה מוגדרת, שנה או שלוש שנים, תלוי בסוג המוצר. חשוב גם לציין כי האחריות אינה כוללת תוכנות, כלומר. אם הבעיה או התקלה היא בתוכנה, אין אחריות אלא שירות בתשלום.
אז מה רציתי להסביר?
לפני כמה שבועות פגשתי לקוח שהתעקש לרכוש מחשב "זול" עם אחריות מינימלית של תיקון במעבדות החברה. המחשב נשלח לתיקון במעבדות החברה אחרי שלא הצליחו להדליק אותו, הלקוח נאלץ להיפרד מהמחשב למשך 14 ימי עסקים, לאחר 14 ימים, המחשב חזר מתיקון.
אחרי חודש שעבד על המחשב, שוב אותה התקלה, ושוב צריך להיפרד מהמחשב למשך 14 ימים.
אז יהיו כאלו שיגידו, אז מה, נשלח את המחשב לתיקון. יתקנו במעבדה, אולי יבצעו בדיקה מעמיקה למחשב, זה לא קורה, מבטיח לכם, גם אם כתוב בטופס תיקון שבדקו הכל, הסבירות שבדקו היא מתקרבת ל -0, פשוט כי אין להם את הזמן וצריך לפנות מדף תיקונים.
השאלה שלי היא כזאת, האם יש בעל עסק, שמסוגל, עסקית, להיות מנוטרל ממחשב יותר מיום? או יותר מחצי יום? אין הרבה כאלו.
לכן אני ממליץ תמיד, בעיקר לבעלי עסקים, לשקול את רמת האחריות של המוצר, נכון שזה יוצא יותר יקר, אבל לא משמעותית.
הפרש המחיר למחשב עם אחריות איסוף והחזרה למחשב עם אחריות מורחבת באתר הלקוח הוא פחות מעלות שעתיים עבודה, בטח פחות מעלות חצי יום עבודה. קחו את זה בחשבון לפני הרכישה הבאה שלכם.
לפעמים ניתן לבצע שדרוג אחריות למחשב. לבדיקה מוזמנים ליצור עמי קשר.