מה זה דיסק SSD שכולם מדברים עליו?

שתפו את הפוסט

כולנו שומעים את המושג החדש בעולם המחשבים דיסק  SSD  בכל מיני מקומות, במחשבים נייחים, ניידים. דיסק למערכת הפעלה ודיסק נוסף לשמירת הנתונים.

אז בואו נעשה סדר קטן, נסביר את ההבדל בין שני הדיסקים.

דיסק קשיח רגיל, מכני HDD. הוא דיסק קשיח שעובד בשיטה של קריאה וכתיבה על דיסק מתכת עם ציפוי מיוחד שניתן "לצרוב" עליו באמצעות מחט, בדומה לתקליטי הויניל  הישנים והטובים.

דיסק קשיח SSD פלאש. הוא דיסק שמבוסס על רכיבים אלקטרוניים כמו דיסקים נשלפים  Disk On Key  . אלו שאנחנו מחברים ליציאות ה- USB  כדי להעתיק מידע.

בואו נעשה השוואה, לא בהכרח יתרונות וחסרונות:


בואו נעשה השוואה, לא בהכרח יתרונות וחסרונות:


דיסק רגיל מכני HDDדיסק פלאש SSD
נפח אחסון נתוניםמגוון מאוד, ניתן להשיג נפחים גבוהים במחיר יחסית זול.גם כן מגוון אבל, המחיר משפיע, כמעט פי שתיים או שלוש ביחס לדיסק המכני.
תקלותבגלל שישנם חלקים נעים, המחט שכותבת על הדיסק, כל תזוזה של המחשב משפיעה על הדיסק. במחשבים ניידים התזוזות הן גדולות יותר.תזוזות של המחשב או הדיסק כמעט ואינן משפיעות על הדיסק, אבל אם החיבור מתנתק, אז כמובן נוצרת תקלה.
רעשיםהרבה פעמים שומעים רעשים של הדיסק עובד, אם אנחנו מוחקים וכותבים הרבה על הדיסק, אז המחט עובדת יותר קשה וכמובן שומעים.בגלל שאין חלקים שזזים, כל הקריאה וכתיבה נעשים באופן אלקטרוני, אז אין רעשים.
מהירות עבודהבגלל שישנם חלקים נעים, אז כל פעם שאנחנו ניגשים לקרוא מידע או לכתוב מידע המחט צריכה "לאתר" את חלקי המידע, שלא תמיד נשמרים ברצף. מורגש מאוד בזמן הדלקת המחשב. זמן עליית המחשב לפעמים מעל חצי דקה.אין חלקים נעים, הקריאה היא אלקטרונית, הגישה למידע הוא מהיר מאוד, אין חשיבות למיקומי חלקי המידע. זמן עליית המחשב בין 13 שניות לחצי דקה. כמובן תלוי בתקינות הדיסק.
מחירדיסק HDD זול מהדיסק SSD. ההשוואה היא כמובן מחיר ביחס לנפח. דוגמא: דיסק HDD בנפח 500GB  עולה כמעט כמו דיסק SSD בנפח 250GB .

עוד מהבלוג שלנו

פתרונות מחשוב

על ספא למחשב שמעת?

מה זה ספא, אתם מכירים, נכון? סאונה, מסג'ים, ג'קוזי, טיפולי פנים, פינוקים ועוד כל מיני…מה לגבי המחשב הנייח שלכם? זה שעומד בתוך כל האבק.מה לגבי המחשב הנייד

פתרונות מחשוב

איזה אחריות יש למחשב שלכם?

היי חברים יקרים! חשבתם פעם כמה חשובה האחריות על המחשב שאתם קונים?  נכון שמחשב היום, כבר לא כל כך יקר כמו פעם, ואפשר לקנות סוגים

תפריט נגישות

שלחו הודעת וואטסאפ
היי כאן גבי, איך אוכל לעזור?